کسب اطلاعاتی درمورد لپه

مکانیسم‌های الگوبرداری که مسئول تولید هر اندام گیاهی هستند، پیچیده هستند و سلسله مراتب ژنی زیادی را در بر می‌گیرند و برنامه‌های تنظیم‌شده مکانی و زمانی تقسیم سلولی، بیان ژن و عملکرد هورمون‌ها را هماهنگ می‌کنند.
تنظیم رشد و نمو رشد برگ و ریشه به طور گسترده توصیف و بررسی شده است (فلمینگ، 2005؛ هوچولدینگر و زیمرمن، 2008)، و همچنین فرآیندهای الگودهی در طول جنین زایی مسئول ایجاد مریستم ها، عمدتاً در آرابیدوپسیس و ذرت.
با این حال، رشد لپه باقالی زرد به عنوان یک اندام نادیده گرفته شده است، اگرچه لپه ها اغلب اولین اندام هوایی هستند که تمایز می یابند و شروع آنها در فرآیندهای الگوبرداری جنینی ذاتی است.
با انفجار استفاده از جهش‌یافته‌های لپه‌ای به‌عنوان ابزاری برای شبیه‌سازی ژن، بسیاری از مسیرهای ژنتیکی مشخص شده‌اند که معمولاً در بررسی‌های مربوط به الگوی جنینی گنجانده شده‌اند.
با این حال، یکی از ملاحظات جایگزین که چارچوبی برای تفکر در مورد رشد لپه آذر شهر فراهم می کند، شباهت بین رشد برگ و لپه است.
اگرچه لپه‌ها و برگ‌های دو لپه‌ای از نظر ذخیره‌سازی و فتوسنتز عملکردهای متفاوتی دارند و تفاوت‌های مورفولوژیکی مانند تریکوم و استیپول روی برگ‌ها دارند، اما بر اساس مورفولوژی مقایسه‌ای می‌توان آنها را با توجه به معیارهای زیر اندام‌های همولوگ در نظر گرفت: موقعیت اپیکال همولوگ هر دو.
لپه
مجموعه‌ای از اندام‌ها روی شاخساره، وجود مریستم‌ها در پایه‌های آنها در طول رشد پریموردیوم، برنامه‌های مشابه گسترش اندام و مورفولوژی بالغ، و اینکه ساختارهای میانی بین لپه‌ها و برگ‌ها وجود دارد.
علاوه بر همسانی مورفولوژیکی، لپه نخود سیاه و شروع برگ از عوامل تعیین کننده سیگنال دهی قابل توجهی به اشتراک می گذارند که به ویژه ناشی از توزیع نامتقارن اکسین است.
به روشی مشابه با الگوی اولیه رشد لپه پریموردیا، پریموردیای برگ در موقعیت‌های حداکثر غلظت/ادراک اکسین ناشی از محلی‌سازی قطبی PIN1 شروع می‌شود.
یکی از تفاوت‌های مهم بین لپه و شروع برگ در فیلوتاکسی است: لپه‌های دولپه‌ای در مقابل یکدیگر ایجاد می‌شوند، اما برگ‌ها متعاقباً در الگوهای مختلف فیلوتاکتیکی شروع می‌شوند، با این حال، شباهت‌ها چارچوب مشابهی برای مقایسه مکانیسم‌های ژنتیکی رشدی در هر مورد فراهم می‌کند.
با این تشبیه به عنوان پس‌زمینه، این بررسی آنچه را که در مورد شروع و رشد لپه ریز ایرانی در مدل eudicot Arabidopsis thaliana شناخته شده است، تثبیت می‌کند و جهش‌هایی را که بر رشد لپه‌ها در این گونه و سایر گونه‌ها تأثیر می‌گذارند بررسی می‌کند.
  • منابع:
    1. Cotyledon organogenesis
  • تبلیغات: 
    1. اضافه کردن نبات به مواد شوینده چه تاثیری دارد؟
    2. اعتراف قاتل به قتل کودک با پتو در استخر هتل
    3. رموز موفقیت ایلان ماسک لو رفت!
    4. آیا بابونه را می توان زیرآب دریا کاشت؟