پزشکی با لامپ زنون توسان دندان بیماری را جرمگیری کرد

پس از اتمام درس، معلم می تواند لامپ زنون توسان را به رایانه متصل کند و یک نرم افزار آمار را به او نشان می دهد. میانگین زمان صرف شده برای هر تمرین، زمان انتظار و غیره. اطلاعات بسیار ارزشمندی برای آماده سازی جلسات بعدی دارد.

سپس می توان آنها را مجدداً برنامه ریزی کرد تا مشخص شود که حل هر مشکل برای جلسه بعدی چقدر طول می کشد. یعنی در طی آن شدت نور به تدریج افزایش می یابد.

نگاه کردن به لامپ های گدازه بسیار جالب است. اما آنها همچنین نمونه های جالب شناوری، انتقال حرارت و حلالیت هستند. وقتی اصطلاح «در باد بودن» را می شنوید به چه چیزی فکر می کنید؟ شلوار ته زنگی؟ به گل؟ و شاید لامپ های گدازه؟

لامپ های گدازه در دهه 1960 بسیار محبوب بودند! بسیاری از مردم هنوز یکی دارند.

بیشتر لامپ ها برای روشنایی یک اتاق استفاده می شوند. اما تماشای لامپ های گدازه بیشتر سرگرم کننده است. آنها حاوی حباب های موم رنگی هستند که در یک مایع شفاف شناور هستند.

نظریه مولکولی جنبشی چیست؟ برای درک نحوه عملکرد لامپ های گدازه، باید نظریه مولکولی جنبشی را درک کنید. این بیان می کند که تمام مواد از مولکول هایی که دائماً در حال حرکت هستند تشکیل شده است.

این مولکول ها دارای انرژی جنبشی هستند. مقدار انرژی بستگی به دما دارد. وقتی هوا گرم تر است، مولکول ها انرژی بیشتری دارند. و وقتی انرژی بیشتری داشته باشند، سریعتر حرکت می کنند. سه حالت رایج ماده وجود دارد.

مولکول های جامد کمترین انرژی را دارند. این بدان معنی است که آنها کندتر از مولکول های مایعات و گازها حرکت می کنند. مولکول های گاز بیشترین انرژی را دارند. آنها سریعترین حرکت را دارند.

انرژی جنبشی چگونه با چگالی مرتبط است؟ نظریه مولکولی جنبشی می تواند به شما در درک چگالی کمک کند. چگالی به مقدار ماده موجود در حجم معینی از فضا اشاره دارد.

آیا تا به حال سکه ای را در فواره یا سنگریزه ای را در حوض پرتاب کرده اید؟ احتمالاً متوجه شده اید که این اجسام در آب فرو می روند.

ممکن است متوجه شده باشید که اجسام دیگر مانند شاخه ها روی آب شناور هستند. اجسام متراکم تر از سینک آب. و اجسام با چگالی کمتر از آب شناور هستند.