همه چیز درباره ی انواع میکروسکوپ نوری

میکروسکوپ نوری یکی از مهم ترین ابزارهای آزمایشگاهی است که دانستن درباره ی همه چیز آن بسیار ضروری است و افرادی که ساعاتی از زمان خود را در آزمایشگاه ها می گذرانند بر این مهم آگاهی دارند.
میکروسکوپ نوری از ابزاری است که در آزمایشگاه ها بسیار کارآمد بوده و توانسته جایگاه خود را به خوبی اثبات کند. میکروسکوپ نوری را مادر ابزار ها در آزمایشگاه های سلولی و پزشکی می دانند پس همه ی دانشجو های رشته های زیست شناسی، پزشکی و علوم آزمایشگاهی ملزم هستند تا به یادگیری درباره ی میکروسکوپ بپردازند در این بین افرادی هستند که به علت وجود کنجکاوی بیش از اندازه خواستار یادگیری بخش های مختلف میکروسکپ هستند.
در ابتدا باید گفت شما باید برای کار با میکروسکوپ باید اصول کار با میکروسکوپ را به خوبی یاد بگیرید. شما برای دستیابی به این مهم در ابتدا باید از اجزا و ساختار میکروسکوپ به خوبی اطلاع داشته باشید.

میکروسکپ نوری

اجزاء تشکیل دهنده ی میکروسکوپ

هر میکروسکپ دارای اجزای مختلفی هستند که عبارتند از:
پایه: قسمتی از میکروسکپ است که همه ی اجزاء میکروسکوپ روی آن قرار می گیرد.
منبع نور: لامپ یا منبع نور قسمتی است که نور را به نمونه می تاباند و سبب می شود راحت تر به مطالعه بپردازید.
پیچ های تنظیم کننده: این قسمت به دو دسته تقسیم می شود. پیچ تنظیم کننده دقیق و پیچ تنظیم کننده سریع که برای تنظیم عدسی بر روی نمونه کاربرد دارد.
دیافراگم: سبب جهت دادن نور به سمت نمونه می شود.
صفحه ی پلاتین: که لام و نمونه و لامل و گیره ها را در بر می گیرد.
عدسی: که شامل دو قسمت هستند، عدسی های شیئی و چشمی. عدسی های چشمی عدسی هایی هستند که چشم به وسیله ی آن قادر است نمونه زیر میکروسکپ را به خوبی ببیند. و عدسی شیئی عدسی ای می باشد که بر روی نمونه قرار گرفته است.
صفحه ی گردان: عدسی های شیئی بر روی این ناحیه قرار گرفته اند.
هنگامی که لام رآماده کنیمی توانیم به مشاهده نمونه مورد نظر پرداخته و با کمک پیچ های تنظیم کننده به تنظیم وضوح تصویر بپردازیم. حتی می توانیم به جا به جایی صفحه ی پلاتین بپردازیم.
بعد از استفاده ازمیکروسکوپ شما باید به برخی نکات توجه کنید تا زمان بیشتری را بتوانید از یک میکروسکوپ استفاده کنید.
یکی از نکات مهم این است که شما باید به آن توجه کنید بعد از استفاده از میکروسکپ باید لنز آن را به وسیله مواد تمیز کننده ای که در اختیار شما گذاشته می شود تمیز کرده و به وسیله ی کاور های مخصوصی که دارند آن را بپوشانید.
باید توجه کنید که میکروسکپ های نوری دو چشمی بسیار کارا تر نسبت به نوع تک چشمی عمل می کنند.

خرید میکروسکوپ

شما برای خرید میکروسکوپ می توانید به سایت هایی که به خدمات مربوط به میکروسکپ نوری می پردازند مراجعه نمایید و یا به مراجعه به افراد خبره در زمینه میکروسکپ نوری از قیمت آن ها و کیفیت هر برند اطلاع یابید.