مصرف شیره خرما امروز موجب کاهش استرس در افراد می شود

یبوست یک اختلال گوارشی چند عاملی است که بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد و یک عامل خطر برای سرطان کولورکتال است. این بیماری با اختلال در ترشحات روده که منجر به درد غیر قابل توضیح شکم، ناراحتی و نفخ همراه با تغییر عادات روده می شود.

با توجه به علل بیماری متفاوت است. با این حال، شیره خرما امروز و داروهای تجاری مانند سنا و گاویسکون اغلب مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر این داروها اسهال شدید را به عنوان یک عارضه جانبی ایجاد می کنند.

و همچنین می توانند منجر به سرطان روده بزرگ شوند. به همین دلیل، گیاهان دارویی به طور گسترده ای برای درمان این گونه بیماری ها استفاده می شود.

یکی از اجزای مهم رژیم غذایی در خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله تونس است. میوه خرما منبع خوبی از قندها، فیبرها و مواد معدنی است که برای سلامتی مفید است.

اثراتی مانند آنتی اکسیدان بودن، 8 ضد جهش زا، 9 ضد باکتری، 10 ضد تومور، ضد قارچی بودن اخیرا زنگی آبادی و همکاران نشان دادند. که درمان عصاره میوه خرما در پیشگیری از وخامت دیابت و در بهبود پارامترهای پاتولوژیک نوروپاتی دیابتی موثر است.

علاوه بر این، خواص محافظتی گوارشی میوه خرما با کاهش زخم معده ناشی از اتانول در موش‌ها نشان داده شد. از این رو، مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر احتمالی عصاره پالپ خرما و شیره خرما بر فعالیت دستگاه گوارش در موش‌های صحرایی سالم به منظور تأیید نقش سنتی آنها در درمان یبوست در تونس انجام شد.

گوشت خرما به صورت دستی جدا شده و با استفاده از نیتروژن مایع به سرعت آسیاب می شود. عصاره آبی با آب دو مقطر تهیه می شود، در دمای 4 درجه سانتی گراد به مدت 48 ساعت با هم زدن مداوم انکوبه می شود و تا زمان استفاده در دمای 80- درجه سانتی گراد نگهداری می شود.

ما نسبت مردان و زنان و همه اعضای خانوار را که شیره خام می‌نوشند در آخرین فصل جمع‌آوری شیره، فراوانی و مقدار مصرف سرانه و منبع شیره خام مصرفی را محاسبه کردیم.