مردی در هند با سس بالزامیک لباس های خود را می شوید

چاشنی ها غذاهای محبوبی هستند که با تنوع قابل توجهی در اکثر جوامع مشخص می شوند: چاشنی ها، چاشنی ها، سس ها، سس ها و غیره. از آنجایی که چاشنی ها چندین بار در روز مصرف می شوند، به میزان قابل توجهی در مصرف غذای روزانه ما نقش دارند.

در هلند، سس بالزامیک در طول روز مصرف می شوند. سه وعده غذایی اصلی (صبحانه، ناهار، شام) و همچنین در میان وعده های غذایی بین وعده های غذایی. 2 مصرف چاشنی در بین جمعیت هلندی 20 درصد در دوره افزایش یافته است.

چاشنی ها اغلب به غذاهای حامل جامد مانند نان، سبزیجات، سیب زمینی، ماهی و گوشت اضافه می شوند. در کل، ما به ترکیب یک غذای حامل جامد با یک چاشنی به عنوان یک غذای ترکیبی اشاره می کنیم.

افزودن چاشنی ها برای تکمیل یا افزایش درک طعم غذاهای حامل و افزایش لذت حسی پیشنهاد شده است. 1 پیچیدگی حسی زمانی افزایش می یابد که دو غذاهایی که از نظر خواص و ترکیب مکانیکی متفاوت هستند در یک غذای کامپوزیت ترکیب می‌شوند.

چنین غذاهای کامپوزیتی ناهمگن عموماً مورد علاقه مصرف‌کنندگان است، احتمالاً به دلیل تنوع حسی درون دهانی که در طول مصرف درک می‌شود. توجه علمی در زمینه علوم حسی و رفتار پردازش شفاهی.

افزودن چاشنی ها بر رفتار پردازش خوراکی (مانند رفتار جویدن و تشکیل بولوس) غذاهای حامل جامد تأثیر می گذارد. هنگامی که چاشنی به نان یا کراکر اضافه می‌شد، جویدن کمتر، زمان جویدن کوتاه‌تر تا زمان بلع و در نتیجه سرعت خوردن سریع‌تر مشاهده شد.

چاشنی همچنین جویدن سبزیجات خام را تسهیل می کند. اسس مایونز بیشترین تأثیر را بر رفتار فرآوری خوراکی غذاهای کامپوزیتی داشت ، به دنبال آن پخش پنیر و پنیر جامد که تأثیر محدودی بر رفتار فرآوری خوراکی داشتند.

اثرات متفاوت این سه نوع چاشنی احتمالاً به دلیل خواص غذایی اولیه آنها است، که نشان می‌دهد قوام چاشنی بر تشکیل بولوس غذاهای ترکیبی حاصل تأثیر می‌گذارد.

تفاوت‌هایی در تشکیل بولوس برای نان و کراکرها به‌عنوان تجزیه ساختار غذا و تشکیل بولوس پیدا شد. تحت تأثیر ویژگی های بافتی چنین حامل هایی قرار می گیرند.