عناب و یبوست نوزاد موضوع مورد بحث در سراسر اروپا است

میوه‌های عناب زیزیفوس که معمولاً با نام‌های عناب، خرمای قرمز یا خرمای چینی شناخته می‌شوند، به‌عنوان غذای تازه یا خشک شده و به دلیل ارزش غذایی و بهداشتی بالا به عنوان طب سنتی در سراسر جهان مصرف می‌شوند.

به طور سنتی در چین، عناب به عنوان یک میوه دارویی در نظر گرفته می شود که در درمان کمبود خون استفاده می شود. در این بررسی، اثرات مفید عناب بر عملکرد خون ساز خلاصه و مورد بحث قرار می گیرد.

همانطور که در مدل های سلولی و حیوانی نشان داده شده است، استفاده از عصاره عناب دارای اثرات مفیدی است، از جمله تنظیم گلبول های قرمز از طریق فعال سازی اریتروپویتین ناشی از فاکتورهای ناشی از هیپوکسی، ظرفیت بالقوه در بازیافت آهن ، بنابراین، عملکرد تغذیه خون عناب در اینجا مطرح شده است.

فلاونوئید، پلی ساکارید و تری ترپنوئید موجود در عناب می توانند به عنوان ترکیبات فعال بالقوه برای مزایای سلامتی فوق الذکر عمل کنند. در مجموع، این یافته ها چندین خط شواهد برای توسعه بیشتر عناب به عنوان محصولات مکمل برای پیشگیری و/یا درمان کم خونی ارائه می دهند.

عناب و یبوست نوزاد را معمولاً خرمای سرخ یا خرمای چینی می نامند که میوه آسیاب عناب زیزیفوس است. عناب بومی چین است و هزاران سال است که معمولاً به عنوان مکمل غذایی و طب سنتی چینی  مصرف می شود.

امروزه گیاه عناب نه تنها در چین بلکه در کشورهای دیگر نیز به طور گسترده توزیع می شود. کره، هند، ژاپن، اروپا و ایالات متحده. در یک متن پزشکی کلاسیک از چین باستان، عناب به عنوان یکی از میوه‌های بسیار ارزشمند ثبت شد.

طبق گفته بین 300 سال قبل از میلاد تا 200 پس از میلاد نوشته شده است، یکی از اولین کتاب های تخصصی در طب چینی، عناب به عنوان یکی از گیاهان دارویی درجه یک در نظر گرفته شده است.

می تواند با تغذیه خون، افزایش کیفیت خواب و بهبود طول عمر فرد را افزایش دهد. دستگاه گوارش. همراه با تعداد روزافزون مطالعات در مورد عناب، مواد مغذی مفید مختلفی در عناب پیشنهاد شده است.

از جمله کربوهیدرات، مواد معدنی، ویتامین، قند و اسید آمینه. بنابراین، عناب به عنوان یک غذای مغذی محبوب در سراسر جهان در نظر گرفته می شود. به عنوان یک گیاه چینی یا مکمل غذایی سالم، مطالعات اخیر نشان داده اند.