شیره انگور لاغر کننده که به عنوان داروی لاغری در باشگاه های بدنسازی اروپا به فروش می رسد

انگور یک گیاه کشت شده مهم است که به دلیل اثرات مثبت آن بر سلامت مصرف کننده از دیرباز مورد مطالعه قرار گرفته است. شیره های این گیاه حاوی طیف وسیعی از اجزای فعال بیولوژیکی است که به خنثی کردن اثرات نامطلوب رادیکال های آزاد کمک می کند.

شیره انگور لاغر کننده تغلیظ شده، که به عنوان یکی از جایگزین‌ها در درمان بیماری‌های جدی مورد بررسی قرار می‌گیرند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در آغاز قرن بیست و یکم، مشکلات بهداشتی کشورهای توسعه یافته به سطح غیر قابل تحملی رسید.

از علل اصلی بیماری های تمدنی می توان به عدم فعالیت بدنی و سبک زندگی نامناسب اشاره کرد. با افزایش آگاهی در مورد بیماری ها و خطرات مرتبط با آنها، تلاش های بیشتری برای پیشگیری از آنها انجام می شود.

به لطف اجزای فعال بیولوژیکی مهمی که شیره های انگور در ماتریکس خود دارند، می توان از آنها برای اهداف پزشکی استفاده کرد. شیره های انگور پتانسیل آنتی اکسیدانی بالایی دارند. اثرات مفید آنها شامل تعدیل بیان آنزیم آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، و محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان در انسان و حیوان است.

این بیماری ها گاهی اوقات “بیماری های کمبود میوه و سبزیجات” نامیده می شوند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، این بیماری ها یک مشکل بزرگ بین المللی و عامل مهم بیماری های قلبی عروقی و غیره هستند.

در سال های اخیر، علاقه فزاینده ای به مطالعه اجزای فعال بیولوژیکی در میوه ها، سبزیجات و سایر ماتریس های گیاهی وجود داشته است. اخیراً روندهای دارویی و اقتصادی بر جستجوی داروهای جدید در زمینه متابولیت های ثانویه گیاهی به عنوان موادی برای از بین بردن بیماری های تمدنی متمرکز شده است.

مردم شروع به علاقه مندی به یک رژیم غذایی سالم کرده اند و تلاش ها برای حفظ شرایط روحی و جسمی در حال بهبود است. یافته‌های جدید دریافت ناکافی موادی را که عمدتاً در اجزای گیاهی مواد غذایی موجود است، نشان داده‌اند که از ابتلا به بیماری‌هایی غیر از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان محافظت می‌کنند.