زیتون پرورده اصفهان عامل اصلی پوکی استخوان در افراد مسن شناخته شد

اگرچه مطالعات علمی انجام شده در خارج از حوضه مدیترانه هنوز محدود است، بررسی و ترکیب دانش موجود در حال حاضر در مورد چندین موضوع مهم مهم است.

برخی از دستورالعمل های کلی را در مورد سازگاری زیتون پرورده اصفهان با محیط های جدید بر اساس دانش حوضه مدیترانه ارائه کرد و نتیجه گرفت که نیاز شدیدی به تحقیقات محلی در مناطق تولید جدید وجود دارد.

به این دلایل، هدف اصلی این بررسی، تجزیه و تحلیل مقالات علمی اخیر منتشر شده در مورد کشت زیتون در محیط‌های غیر مدیترانه‌ای در نیمکره جنوبی بود.

این بررسی بر سه جنبه اصلی تمرکز دارد: (الف) الزامات سرمایشی برای گلدهی، (ب) نیازهای آب و مدیریت آبیاری، و (ج) اثرات زیست محیطی بر غلظت و کیفیت روغن میوه. این بازنگری همچنین به شناسایی مناطقی که دانش ناکافی است.

زیتون محصولی است که در شرایط اقلیمی و زراعی حوضه مدیترانه بسیار گل می دهد و بازده روغن زیتون بالایی تولید می کند و بیشتر تولیدات به طور سنتی به عرض های جغرافیایی بین 30 تا 45 درجه شمالی محدود می شود.

با این حال، درختان زیتون به دلیل تعدادی از ویژگی های بیولوژیکی و تشریحی خاص، توانایی سازگاری با طیف وسیعی از محیط های مختلف را دارند .

این سازگاری اغلب منجر به اثرات قابل توجهی بر چندین جنبه عملکرد تولید مثلی مانند گلدهی، عملکرد روغن و کیفیت روغن می شود که بسته به شرایط محیطی متفاوت است.

راپوپورت بسیاری از پاسخ های زیست شناسی تولیدمثلی به خشکی و دما در زیتون را در شرایط شدید بررسی کرده است. بنابراین، هدف ما در این بخش تمرکز بر موضوع خاص ساعت سرما برای گلدهی است که در بسیاری از مناطق تولیدی در نیمکره جنوبی از اهمیت بالایی برخوردار است.