زغال را می توانید در انواع خورشت ها استفاده کنید

زغال چوب سوختی عالی برای روشن کردن کباب پز شما است، با سوزاندن مطمئن و دود کم. یک سوخت محبوب، بازار جهانی زغال چوب BBQ در سال 2018 1.72 میلیارد دلار ارزش داشت و همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که آیا می توان خودتان زغال کبابی درست کرد، خوش شانس هستید! در این راهنمای عمیق، همه چیزهایی را که باید در مورد زغال چوب بدانید، از جمله نحوه درست کردن آن در خانه را توضیح می دهیم.

زغال چوب چگونه ساخته می شود
در سطح پایه، زغال چوب با سوزاندن چوب یا سایر مواد آلی در محیطی با اکسیژن کم تولید می شود. انجام این کار آب و سایر عناصر فرار را حذف می کند و به محصول نهایی، زغال چوب اجازه می دهد تا در دماهای بالا با دود بسیار کم بسوزد.

این از چند راه قابل اجرا است:

زغال

سنتی: استفاده از کوره های گودالی که زغال چوب با کیفیت پایین تولید می کند.
از نظر فناوری پیشرفته تر: استفاده از تجهیزات صنعتی که زغال چوب با کیفیت بالا با محتوای کربن ثابت بیش از 82 درصد تولید می کند.
فرقی نمی‌کند از فناوری کم، روش مقیاس کوچک یا فناوری فوق کربن‌سازی با فناوری بالا استفاده می‌کنید، فرآیند اصلی اساساً یکسان است. با این حال، کیفیت زغال چوب تمام شده و زمان لازم برای ایجاد آن به طور قابل توجهی متفاوت است.

انواع چوب و مصالح مورد استفاده
زغال چوب را می توان از هر نوع چوب و سایر مواد آلی مانند:

چوب‌های سخت مانند هیکلی، بلوط و راش تمایل بیشتری به سوختن دارند. بنابراین، اگر به دنبال زغال سنگ کلوخه هستید، ممکن است بخواهید به دنبال انواعی باشید که از این نوع چوب ها ساخته شده اند.

از خاک اره و مواد آلی ریز می توان برای ایجاد گرد و غبار زغال چوب استفاده کرد که سپس برای سوزاندن به بریکت های زغال چوب فشرده می شود. بریکت ها به احتمال زیاد حاوی انواع چوب هستند و معمولاً از تکه های الوار تولید می شوند، از جمله پوست درختان سخت و نرم چوب در انتهای پایین تر مقیاس قیمت.