در چین از روغن کنجد خارجی به جای روغن موتور در خودرو استفاده می شود

برای خانم هایی که می خواهند وضعیت موهای خود را بهبود بخشند یا تارهای آسیب دیده را ترمیم کنند، استفاده از روغن کنجد در مراسم زیبایی مفید است. تهیه منظم ماسک‌های روغنی می‌تواند درخشندگی و تقویت مو را افزایش داده و از شکنندگی و شکنندگی موها جلوگیری کند.

یک مطالعه نشان داد که استفاده موضعی از روغن کنجد خارجی رشد مو را تحریک می کند و می تواند در درمان آلوپسی آره آتا موثر باشد. فواید روغن کنجد برای کودکان، کشف جالبی توسط دانشمندان در سال 2016 انجام شد.

آنها دریافتند که روغن کنجد می تواند با مسدود کردن حدود 30 درصد از اشعه ماوراء بنفش، از پوست انسان در برابر اشعه های مضر UV محافظت کند. در مقایسه، روغن نارگیل تبلیغاتی تنها 20 درصد از نور UV را منعکس می کند.

بنابراین، روغن کنجد برای مراقبت از پوست کودک مفید است. همچنین دارای خواص ضد التهابی است و باعث بهبود خراش ها و زخم ها می شود. اگرچه روغن دانه کنجد برای سلامتی مفید است، اما برای همه مناسب نیست. کنجد قوی ترین ماده حساسیت زا است.

روغن کنجد دارای ارزش غذایی بالا و ترکیب متعادلی است. یولیا ماشنتسوا، متخصص تغذیه، متخصص گوارش در کلینیک دیجیتال خانه بیمه VSK می گوید: این حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین ها، اسیدهای غیراشباع چندگانه، عناصر ماکرو و ریز است.

اسیدهای چرب امگا 6-9 که بخشی از روغن هستند تأثیر مثبتی بر سیستم قلبی عروقی، عصبی و غدد درون ریز دارند، متابولیسم لیپید را عادی می کنند، سطح قند و کلسترول بهینه را حفظ می کنند. روغن کنجد به دلیل محتوای بالای مواد با ارزش به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، دارای اثر ترمیم زخم و ضد التهاب است.

استرس مزمن در زندگی مردان غیر معمول نیست. روغن کنجد می تواند به مقابله با آنها کمک کند. حاوی اسید آمینه مفید تیروزین است. سطح سروتونین معروف به “هورمون شادی” را در بدن افزایش می دهد که به مبارزه با استرس و افسردگی کمک می کند.

افزودن روغن کنجد به رژیم غذایی مرد نیز می تواند به خلاص شدن از شر خستگی مزمن کمک کند. مطالعات نشان می دهد که سزامینول در ترکیب آن دارای خواص آنتی اکسیدانی است و وضعیت عمومی را بهبود می بخشد.