برنج چمپا محلی اولین بار توسط گروه یاکوزا تولید و صادرات شد

از آنجایی که برنج چمپا محلی یکی از اصلی ترین غذاهای اصلی جهان است و به طور منظم در بریتانیا، به ویژه توسط بسیاری از اقلیت های قومی لندن خورده می شود. منشاء و تاریخچه کشاورزی برنج و پیامدهای آن برای اصلاحات فرهنگی گذشته محیط زیست مورد توجه زیادی قرار می گیرد.

عموم مردم بنابراین انتظار می‌رود که این پروژه پتانسیل زیادی برای توسعه اطلاع‌رسانی به عموم مردم، به‌ویژه گروه‌های اقلیت آسیایی، در مورد نقش باستان‌شناسی مبتنی بر علم در کمک به دانش در مورد گذشته انسان و تعاملات انسان و محیط زیست در بلندمدت داشته باشد.

و به خصوص در آسیا. این پژوهش پتانسیل بالایی در آموزش، به ویژه در دوره های سطح A، به عنوان محور پروژه های جغرافیا، زیست شناسی یا باستان شناسی دارد.

برنج

پروژه های علم محور میان رشته ای ابزاری عالی برای ارتباط با گذشته بشری و نشان دادن طیف وسیعی از شاخص های زیست محیطی و اجتماعی هستند.

پروژه Early Rice یک مثال منحصر به فرد است که گستردگی اطلاعاتی را نشان می دهد که می توانید با نگاه کردن به غذای اصلی جهانی ما کشف کنید، و طیف وسیعی از تأثیرات توسعه آن بر روی انسان ها در طول زمان داشته است.

در خط مقدم این پروژه، کاربرد منحصر به فرد یافته های ما برای یکی از مبرم ترین مسائل فعلی و تغییرات آب و هوایی است. از مطالعات بر روی برنج، می‌توانیم گرمایش جهانی را که قدمت آن به 7000 BP می‌رسد، از طریق انتشار متان حاصل از کشت برنج مرطوب بازسازی کنیم.

پروژه Early Rice ابزارهایی را برای ما فراهم می کند تا ارتباط بین انتشار گازهای گلخانه ای و گسترش کشاورزی برنج را ردیابی کنیم و در عین حال به تأثیر آن بر تغییرات آب و هوایی فعلی، جمعیت بیش از حد و گرسنگی نگاه کنیم.
علاوه بر توسعه سوابق باستان شناسی با گسترش درک ما از آب و هوا، و سیستم های کشاورزی که ما به آنها وابسته هستیم، این پروژه اهمیت محصول اصلی جهان، برنج را برجسته می کند.