با مصرف پیاز داغ در تهران دیگر نگران افزایش وزن خود نباشید

در مجموع 543 نفر از 795 معلم (68.3%) شرکت کردند. تجزیه و تحلیل عامل تاییدی شواهدی از اعتبار سنجی داخلی SCPT را با برازش قابل قبول برای شش خرده مقیاس اندازه گیری شده توسط 19 ماده و نمرات قابلیت اطمینان ترکیبی زیر نشان داد.

پیاز داغ در تهران یکی از پرکاربردی ترین محصولات خانگی است که به صورت آماده به فروش می رسد.

شایستگی ها ، باورها ، هویتو مأموریت بارگیری عوامل همه اقلام به استاندارد خوب (.5 یا بیشتر) رسید. فقط خرده مقیاس محیطی دارای امتیاز میانگین واریانس استخراج شده (AVE) بالاتر از 0.5 و امتیاز حداکثر واریانس مشترک کمتر از نمره AVE بود.

آزمون‌های ANOVA و LSD Post-hoc نشان داد که معلمانی که در آموزش PBL بیشتر شرکت کردند، دیدگاه‌های دانش‌آموز محور به‌طور قابل‌توجهی بالاتری را نشان دادند که شواهدی برای اعتبار بیرونی ارائه می‌کرد.

ابزاری قابل اعتماد و معتبر برای سنجش دیدگاه های تدریس است. شناسایی جنبه‌هایی که نشان‌دهنده پذیرش دیدگاه دانشجومحور نیستند، ممکن است ورودی ارزشمندی برای توسعه اعضای هیئت علمی در زمینه PBL فراهم کند.

بسیاری از دانشکده های پزشکی از سراسر جهان یادگیری مبتنی بر مشکل (PBL) را پیاده سازی کرده اند. در اجرا، تمامی اجزای برنامه آموزشی، از جمله معلمان، باید با رفتارهای آموزشی و یادگیری دانش آموز محور همخوانی داشته باشد.

با این حال، مطالعات نشان داد که بسیاری از معلمان تمایل به استفاده از رویکردهای معلم محور دارند و به درستی یادگیری دانش آموزان را در PBL تسهیل نمی کنند. آنها برای دور شدن از رابطه سلسله مراتبی دانش آموز و معلم مشکل دارند.

یکی از دلایل عدم نشان دادن رفتارهای مطلوب معلمان در PBL به دیدگاه تدریس آنها مربوط می شود. فرض بر این است که معلمان با دیدگاه معلم محور در نشان دادن رویکردهای دانش آموز محور با مشکل مواجه هستند.

بنابراین، موسسات باید دیدگاه های تدریس معلمان را شناسایی کنند. تنها در این صورت است که مؤسسات می توانند موانع اجرای مؤثر PBL را، به عنوان مثال، از طریق توسعه هیئت علمی برطرف کنند.

ابزار مناسب برای سنجش دیدگاه های تدریس با توجه به تمام جنبه هایی که بر رفتار دانش آموز محور در مقابل معلم محور تأثیر می گذارد، ضروری است.

هدف این مطالعه گزارش شده اعتبارسنجی ابزاری است که به موسسات کمک می کند موانع معلمان را در نشان دادن رفتارهای دانش آموز محور تشخیص دهند.