با زیره افغانستان لباس های خود را خوشبو کنید

زیره افغانستان غذایی (1.25%) فعالیت لیپاز پانکراس را کاهش داد، در حالی که فعالیت تریپسین پانکراس، کیموتریپسین و آمیلاز به طور قابل توجهی توسط همان افزایش یافت.

هنگامی که زیره به عنوان یک دوز خوراکی تجویز شد، اثر کاهشی بر لیپاز، آمیلاز، تریپسین و کیموتریپسین پانکراس داشت. در میان آنزیم‌های گوارشی نهایی، فعالیت مالتاز روده کوچک در حیواناتی که با زیره سبز تغذیه می‌شوند به طور قابل‌توجهی بالاتر بود، در حالی که لاکتاز و ساکارز تحت تأثیر قرار نگرفتند.

زیره رژیمی اثر محرک قابل توجهی بر سرعت جریان صفرا داشت، میزان افزایش حجم صفرا 25 درصد بود، در حالی که دوز خوراکی آن هیچ تاثیری بر میزان ترشح صفرا نداشت.

مصرف زیره سبز در رژیم غذایی تأثیر عمیقی بر برون ده اسید صفراوی (مقدار ترشح شده در واحد زمان) داشت، ترشح اسید صفراوی بیش از 70 درصد نسبت به شاهد بود.

افزایش قابل توجه مشابهی در ترشح اسید صفراوی در مورد زیره زمانی که به عنوان یک دوز خوراکی تجویز شد مشاهده شد. از آنجایی که شیره صفرا سهم قابل توجهی در فرآیند کلی هضم و جذب دارد.

اساساً با تامین اسیدهای صفراوی مورد نیاز برای تشکیل میسل، انتظار می‌رود که زیره سبز که یک اثر محرک گوارشی دارد، بتواند این کار را با تحریک ترشح اسیدهای صفراوی انجام دهد.

مطالعه دیگری بررسی کرده است که آیا این ادویه زیره سبز محرک گوارشی نیز بر مدت زمان اقامت غذا در دستگاه گوارش موش های آزمایشگاهی تأثیر می گذارد.

زیره 25 درصد زمان انتقال غذا را کاهش داد. کاهش زمان انتقال غذا توسط زیره‌های رژیمی تقریباً با تأثیر مفید آن بر آنزیم‌های گوارشی یا ترشح صفرا مرتبط است.

ااسانس زیره برای اثرات ضد التهابی در سلول‌های تحریک‌شده با لیپوپلی‌ساکارید  و مکانیسم‌های زیربنایی مورد بررسی قرار گرفت. ترکیبات فرار در اسانس با استفاده از کروماتوگرافی گازی – طیف سنجی جرمی  شناسایی شدند.