با خرید عدس در بازار تهران به دور دنیا سفر کنید

برخی آشپزها قسم می‌خورند که عدس در بازار تهران را با شلغم تازه در آب بپزند و همچنین یک پیاز کامل را با چند میخک بپزند. شلغم و میخک روی عدس جادو می کنند!

همچنین می توانید عدس خود را به جای آب در آب سبزیجات، آب مرغ یا آب گوشت گاو بپزید. در نهایت تا زمانی که عدس پخته نشده نمک نزنید.

مانند لوبیا، نمک زدن می تواند پوست بیرونی حبوبات را سفت و سفت کند. مایع پخت و پز را هر چه می خواهید طعم دار کنید، اما نمک را دور نگه دارید تا پختن آنها تمام شود.

ابتدا عدس‌ها را قبل از جوشاندن با آب تازه بشویید تا گرد و غبار یا زباله‌ها از بین برود و در صورتی که سنگریزه‌ای در داخل عدس‌ها وجود داشته باشد، آن‌ها را خوب بشویید.

برای پخت روی اجاق گاز، از 3 فنجان مایع به 1 فنجان عدس خشک استفاده کنید. حتما از یک قابلمه بزرگ استفاده کنید زیرا اندازه عدس دو یا سه برابر می شود.

اکنون زمان آن است که هر گونه آروماتیکی را که می خواهید اضافه کنید. آنها را به جوش آورید، در آن را محکم ببندید، حرارت را کم کنید و بجوشانید تا نرم شوند. تمام چیزی که وجود دارد همین است!

بعد از پخت حتما نمک بزنید. اگر در حین پختن عدس نمک بخورید سفت می شود. آیا می توانید عدس را در قابلمه فوری بپزید؟ اگر مشغول هستید و نمی خواهید اجاق گاز را تماشا کنید.

هنگامی که عدس، آب و هر گونه مواد معطر را با هم ترکیب کردید، فقط دکمه پخت دستی یا فشاری را انتخاب کنید و 6 تا 8 دقیقه بپزید. اجازه دهید حداقل 10 دقیقه فشار را کم کند.

سپس، دستگیره تهویه را از موقعیت آب بندی به موقعیت تهویه حرکت دهید و فشار باقیمانده را آزاد کنید. مزه دار کنید. آیا می توانید عدس را در آرام پز بپزید؟

عدس، آب و هر گونه مواد معطر مانند پیاز، هویج، سیر یا برگ بو را در ظرف یک آرام پز بزرگ قرار دهید. 8 تا 10 ساعت روی حرارت ملایم بپزید تا زمانی که عدس نرم شود. مزه دار کنید.