آشنایی با میکروسکوپ نوری سلسترون

این میکروسکوپ از نوع چشمی اپتیکالی با زاویه چشمی 45 درجه می باشد که تعداد عدسی های چشمی آن به دو می رسد در زیر با آن ها آشنا می شویم
میکروسکوپ «سلسترون» (Celestron) مدل «Micro360» محصولی بسیار جذاب از این برند است که برای لذت‌بردن از دنیای میکروسکوپی طراحی و تولید شده است.

این میکروسکوپ از نوع تک‌چشمی است. شما می‌توانید زاویه‌ی چشمی را تا 360 درجه تغییر دهید تا به حالت دلخواه خود برسید. دو عدد عدسی چشمی مجزا دارد که بزرگ‌نمایی یکی 10 و دیگری 16 برابر است. این میکروسکوپ سه عدد عدسی شیئی دارد که بزرگ‌نمایی آن‌ها 4،10 و 40 برابر است. Micro360 مجهز به منبع نور است تا کاربران قادر به دیدن واضح نمونه باشند. منبع‌تغذیه‌ی این میکروسکوپ برای روشن‌شدن لامپ‌ها چهار عدد باتری قلمی (AA) است. می‌توانید با این میکروسکوپ از دنیای میکروسکوپی عکس بگیرید و با کیفیت 2مگاپیکسلی ذخیره کنید. حداکثر بزرگ‌نمایی مفید این مدل 640 برابر و کاملا متناسب با کاربری‌اش است. ابعاد Micro360 کاملا متناسب با کاربری‌اش طراحی شده است تا هنگام کارکردن با آن مشکلی برای کاربر به وجود نیاید. به همراه این میکروسکوپ لوازم جانبی متنوعی ارائه می‌شود تا کاربران بتوانند بدون هیچ مشکلی با آن به کار بپردازند. می‌توانید با استفاده از هشت نمونه‌ای که روی لام‌های متفاوت چسبانده شده‌اند، میزان دقت و بزرگ‌نمایی میکروسکوپتان را بسنجید؛ همچنین با استفاده از 4 لام خامی که همراهش ارائه می‌شود، می‌توانید اشیا موردنظر خود را از طریق میکروسکوپ ببینید. علاوه‌بر اقلام مذکور، به همراه این میکروسکوپ چهار عدد لامل، یک عدد انبر، پروب سوزنی و قطره‌چکان ارائه می‌شود.
منبع: محصولات نانو ایران